Показать сообщение отдельно
Старый 21.01.2011, 18:51   #13
Теоретический_Механик
Матёрый пользователь
 
Аватар для Теоретический_Механик
 
Регистрация: 31.08.2008
Сообщений: 309
Вы сказали Спасибо: 5
Поблагодарили 44 раз(а) в 18 сообщениях
Теоретический_Механик стоит на развилке (репутация по умолчанию)
По умолчанию

larsmars223

Pretty nice to see electric locomotives being in use in the United States.

Sorry for off-topic, but I have a question:

http://www.northeast.railfan.net/images/amtk953.jpg

Is it a common practice to place high voltage lines on top of catenary pylons?
Those powerlines on the photo seem to be 123 and 245 kV or near that judging by the number of insulation units in strings. It's a rather strange sight for me as in Russia such HV lines are never placed on caternary pylons, furthermore powerline construction regulations recommend angles as close to 90 degrees as possible for HV powerline-caternary crossings to avoid harmful interferences.
__________________
Powerline specialist. Все разработки приостановлены в связи с сессией:russian:.
Теоретический_Механик вне форума   Ответить с цитированием
Старый 01.01.2007, 12:00  
Яndex
Спонсор
 
 
Регистрация: 01.01.2007
Сообщения: 500


Реклама показывается изредка по случайному принципу
По умолчанию РЕКЛАМА