Тема: Вода в Trainz
Показать сообщение отдельно
Старый 20.09.2009, 16:38   #15
TRam_
Матёрый пользователь
 
Аватар для TRam_
 
Регистрация: 18.02.2008
Сообщений: 8,754
Вы сказали Спасибо: 1,426
Поблагодарили 2,403 раз(а) в 1,352 сообщениях
TRam_ стоит на развилке (репутация по умолчанию)
По умолчанию

если речка небольшая, то разрывы можно засадить камышом/камнями
trainzdev.com работает, но цитату с него оставлю тут

Код:
Essentially the new water system comprises of an animated, bump-mapped, transparent surface. The animation variables are controlled through the water.anim.txt. The tile size and material properties are controlled though the water.config.txt file. The following example is of Calm Water.

config.txt:

kuid <kuid:56113:1226>
trainz-build 2.5
category-class "EW"
category-region "AU"
category-era "2010s"
username "CalmWater"
kind "water2"
description "This is a test water2."
thumbnails 
{
  0
  {
    image "thumb.jpg"
    width 240
    height 180
  }
}

water.anim.txt:

version 1.00
// Water DetailAnim configuration file
// Is used from DefaultWater.config.txt
DetailAnim
{
  animSampleRate = 10; // Sample rate (samples per sec)
  animPeriod = 5; // Looping period in sec.
  animSpeed = 2.0; // Speed of waves
  animSize = 128,128; // Bump map dimentions
  animWorldSize = 450.0; // "Size" of one tile
  animMaxHeight = 0.4; // Max height of the wave
  animScaleNormXY = 4.0; // scale X,Y coordinates of the normal map for better interpolation
  FFT
  {
    animFFTWindVec = -15.0,5.0; // Direction and speed of the wind affecting length of the waves
    animPhillipsA = 1.0e-3; // Phillips spectrum constant affecting heights of the waves
    animFFTSeed = 0;
  }
}

water.config.txt

// WaterManager config data
WaterManager("WaterManagerGeneric")
{
  WaterMaterial
  {
    materialColor = (0.20, 0.45, 0.45, 0.8);
    materialRI = 0.3;
    opacityTex = WaterOpacity.texture;
    opacityAmount = 0.5;
  }
// Compiled DetailAnim or text ConfigData file ‘water.anim.txt’
// This is now loaded manually by Trainz so Trainz can cache the anim file in a separate folder.
// DetailAnimFile = water.anim;
}
// WaterGeometry config data
WaterGeometry
{
  UVScrollVelocity = 0.0, 0.05;
  TileUVScale = 1.0, 1.0;
  GridSpacing = 10.0; // "Size" of one cell of the grid (is used if MaxAmp > 0)
  TileGridSize = 2, 2; // Number of vertices in one tile (use more if MaxAmp > 0)
  WaveFreq = 0.0; //0.15;
  MaxAmp = 0.0; //0.25;
// Mesh animation
// TileGridSize = 3, 3; // Number of vertices in one tile (use more if MaxAmp > 0)
// WaveFreq = 0.15;
// MaxAmp = 0.25;
}
__________________
местный зомбяк
TRam_ вне форума   Ответить с цитированием
Старый 01.01.2007, 12:00  
Яndex
Спонсор
 
 
Регистрация: 01.01.2007
Сообщения: 500


Реклама показывается изредка по случайному принципу
По умолчанию РЕКЛАМА